ימי עיון בתקשורת

טופס הזמנת יום עיון

מיתוג מדינות

מיתוג הוא אוסף אסוציאציות שכליות, המוחזקות במוחו של הלקוח, אשר מוסיפות לערך הנתפס של מוצר או שירות; גלידה, קוטג', או בנק. אך מה קורה כשאנו מבקשים להכיל את עולם מיתוג המוצרים למיתוג ערים ומקומות?
מדינות למעשה מבצעות תהליך מיתוג באופן היסטורי, גם מבלי להגדיר זאת בצורה ברורה ולקרוא לזה בשם "מיתוג מדינות". בעבר הרחוק, ניסו מקומות למשוך אליהם מתיישבים, מבקרים, סוחרים ועוד קהלים שונים, אבל רק ב-1993 מראה הספרות המחקרית סממנים לכך שהתהליך עובר להיות מודע וממוסד. אמנם מקום או מדינה הם "מוצרים" מורכבים יותר, אך המטרה והאסטרטגיה זהות בליבת הרעיון.
כדי לפשט את הרעיון, נצטט את סיימון אנהולט, חוקר מוביל בתחום מיתוג מדינות, שטוען למעשה כי מיתוג מדינות הוא התהליך בו נהפוך את המדינה ל"מפורסמת", לחיוב.
אלמנט חשוב במיתוג מדינות הוא הקשר בין השאיפות לביצוע בפועל. כלומר, לא די בכך שנעטוף את המדינה שלנו בצורה אטרקטיבית, אלא על העטיפה לעלות בקנה אחד עם המדיניות ועם המהלכים שהמדינה מבצעת כמו גם עם הזהות שלה. אם לא תהיה הלימה בין המיתוג והתדמית שמדינה תבקש ליצור לעצמה לבין מדיניות – הפוטנציאל של תהליך המיתוג להצליח צונח.

ביום העיון נלמד:
איך מבצעים מיתוג מדינות? איזה מסר יהיה הכי יעיל כדי להשפיע, וכיצד אנו נגדיר את קהלי היעד?
האם ישראל היא מדינה ממותגת לחיוב בעולם? כיצד נוכל לתרום אנחנו, כיחידים, למיתוג חיובי של המדינה?

רטוריקה

"מוות וחיים ביד הלשון" (משלי י"ח, כ"א). תורת השכנוע והעברת המסרים היא בת אלפי שנים, כשמטרתו של כל נואם, אז והיום, הינה להניע את קהל המאזינים לפעולה.
ובכן, מהי תורת הרטוריקה? האם וכיצד עלינו לשנותה אל מול הצורך העכשווי במסרים קצרים, קליטים וקולעים? האם אנו יודעים לומר מיהו מנהיג כריזמטי? מהו נאום טוב ומשכנע? האם נאום של נשיא ארה"ב ישכנע קהל אמריקאי בדיוק כמו קהל ישראלי?
ביום העיון אנו נעבור על הרקע ההיסטורי של הרטוריקה, נדבר על הנואמים הגדולים בעבר ובהווה, נצרף דוגמאות ייחודיות, נלמד על המושג כריזמה, על הדרך בה בונים טיעונים משכנעים, ולא פחות חשוב מכך  על הדרך בה מעבירים את הטיעונים ומנסחים את המסר. במילים אחרות – אנו נלמד כיצד משכנעים ומניעים לפעולה.

עיתונאות

לתקשורת בישראל, ולעיתונות בפרט, יש מעמד ייחודי. עיתונאים מעורבים בכל תחומי החיים שלנו, וידוע כי הקהל הישראלי הוא צרכן חדשות כמעט אובססיבי, בייחוד בימי משבר ומלחמה.
אולם, כיצד עלינו להתייחס לחדשות? איזו מציאות משקפת העיתונות, אם בכלל? האם פעם חשבנו כיצד העורך בוחר את האירועים שראויים להיקרא "חדשות", מול כל כך הרבה אירועים שמתרחשים בעולם? כמו כן, מהי כתבה עיתונאית טובה? מהם הקריטריונים שלפיהם יש לבחון כתבה עיתונאית?
ביום העיון נלמד על עולם העיתונות, על הסיקור התקשורתי, נטעם מאסכולת סדר היום ותיאוריית המסגור, ונעמוד על מבנה הכתבה העיתונאית ועל הבדל בין ידיעה, מאמר דעה, תחקיר וראיון. אנו גם נתנסה בכתיבה ממשית וניתן משוב על התוצרים.

דיפלומטיה ציבורית

מעמדה ותדמיתה של ישראל בעולם שנויים במחלוקת. בעוד שיש שרואים בה כדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, אחרים בוחרים לראותה כמדינה שפוגעת בזכויות אדם ועל כן קוראים להחרימה. יום העיון יציג את האתגרים התדמיתיים העומדים בפני ישראל ויעניק כלים וידע להתמודדות עם הטיעונים נגד ישראל.
הנושאים בדיון יהיו רקע לדיפלומטיה ציבורית, רקע על הסכסוך הישראלי-ערבי, התמודדות עם הנרטיב הפלסטיני, תנועת החרם נגד ישראל, האנטישמיות החדשה, לוחמה משפטית ועוד.
כל אחד מהנושאים יוסבר, וכמו כן יידונו הצעות להתמודדות עם הטיעונים המרכזיים מכל סוג. בנוסף, נסביר כיצד למעשה משתמשים בכלי הדיפלומטיה הציבורית כדי ליצור לישראל תדמית חיובית יותר בעולם, תדמית שאינה מאפיינת את ישראל רק בממדים שליליים, אלא גם מלמדת על המגוון והייחודיות המורכבת של החברה בישראל.

תקשורת חדשה

הריטואל הישן בו היינו מוזנים אך ורק מהתקשורת המסורתית – עיתון, טלוויזיה או רדיו, חלף כבר מזמן מהנוף. מהפכת האינטרנט שינתה את חיינו לבלי היכר, והרשתות החברתיות הפכו להיות ערוץ התקשורת העיקרי לרבים מאתנו.
ביום העיון יוצג רקע קצר אודות מהפכת האינטרנט ונלמד כיצד עלינו למקסם את היתרונות הגלומים ברשת, כמו גם להיזהר מהמוקשים בה.
לאחר ההסבר, נעבור לעיקר הפעילות ביום העיון, שתיסוב סביב אסטרטגיות בניית קמפיינים ברשתות החברתיות השונות, ולמידת הדרך לסחוף אחרינו אהדה וחיבור מצד הגולשים השונים.

 טופס הזמנת יום עיון

rr